Sunday 16 October 2011

Lambaian Haji Bakal Menjelma...


Bulan Dzulhijjah bakal menjelma...Umat Islam berpusu-pusu ke Makkah Al-Mukarramah bagi menunaikan Rukun Islam ke 5 iaitu ibadah Haji sebagaimana firmanNya dalam Surah Ali-Imran ayat 97 yang bermaksud:













"Di situ ada tanda-tanda keterangan yang nyata (yang menunjukkan kemuliaannya; di antaranya ialah) Makam Nabi Ibrahim. Dan sesiapa yang masuk ke dalamnya aman tenteramlah dia. Dan Allah mewajibkan manusia mengerjakan ibadat Haji dengan mengunjungi Baitullah iaitu sesiapa yang mampu sampai kepadanya. Dan sesiapa yang kufur (ingkar kewajipan ibadat Haji itu), maka sesungguhnya Maha Kaya (tidak berhajat sesuatu pun) daripada sekalian alam"

Betapa bersyukur dan bertuahnya bagi bakal-bakal Haji kerana terpilih menjadi tetamu di rumah Allah S.W.T terutama bagi mereka yang telah menyimpan hasrat sebegitu lama untuk ke sana. Bukan mudah bagi mereka untuk mengecapi nikmat sebegini kerana mereka telah membuat persediaan bertahun-tahun lamanya terutama dari segi kewangan.

Bagi yang mereka yang mempunyai simpanan untuk menunaikan  Haji, tahniah diucapkan kerana anda merancang kewangan anda. Bagi yang belum, segeralah berbuat demikian. Kami di MAA Takaful menyediakan satu pelan simpanan bagi merealisasikan impian setiap umat Islam untuk mengerjakan Haji. Pelan ini bukan sahaja memberi manfaat simpanan bahkan juga memberi manfaat perlindungan kepada anda. Dengan hanya simpanan serendah RM1.67 sehari anda bakal perolehi manfaat perlindungan takaful sehingga RM50,000 dan simpanan beserta surplus.

Mengapa perlu memilih MAA Takaful?

Kami telah memenangi Anugerah Produk Takaful Terbaik sebanyak 3 tahun berturut-turut melalui produk Takafulink. Di samping itu juga kami telah mendapat Anugerah FIIA (Insurance) 2011 for Innovation in Sales Automation and Agency Management melalui aplikasi "Innovation Consultant Management System (iCMS)". Dengan penganugerahan ini telah menjadikan kami Agensi Takaful No.1 di Malaysia! Hubungi saya jika mahu mengetahui pelan terbaik ini (013-9197582). We Do What is Right!




Add caption
Add caption











No comments:

Post a Comment